op de ferry van Victoria naar port Angeles - Reisverslag uit Forks, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu op de ferry van Victoria naar port Angeles - Reisverslag uit Forks, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

op de ferry van Victoria naar port Angeles

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Carolien

25 Juli 2017 | Verenigde Staten, Forks

Hoi hoi
We hebben ff de tijd om wat te schrijven want we staan te wachten voor de ferry van Victoria naar port Angeles. Aangezien we er niet over na gedacht hadden om te reserveren voor de overtocht nou ja niet eerder dan 48 uur voor vertrek bleek alles al vol geboekt en is er alleen de mogelijkheid om als reserve je optijd aan te melden. Er gaan 4 ferries per dag 1 om 6 uur mar dan moesten we de wagen reeds de avond ervoor neer te zetten dat leek ons geen optie. De tweede gaat om 10:30 maar men kon niet zeggen hoe vroeg we dan ons moesten melden dus we zijn om6:15 op gestaan en naar de haven gereden daar kregen we te horen dat we 65% kans hebben om aan boord te gaan en als dat niet lijkt we een kans hebben om met de boot van 15:00 mee te gaan Dus wij de wagen neer gezet om 8:00 er werd ons gemeld dat we om 9:00 weer terug moesten zijn voor de douane controle. We hadden nog niet ontbeten dus maar naar de overkant gelopen om daar in het hotel een ontbijtje te pakken lekker buiten op het terras genieten van de meeuwen. Nee dus want de buurman ging ff flink zijn gazon maaien waardoor horen en zien je verging gelukkig was het eten ook niet best dus waren we ruim op tijd weer bij de auto pphhfff.
Om 9:30 begon de controle we hadden nog even geoefend op de vraag hoe lang blijft u in de US maar deze slinkse douanebeambte verraste ons met de vraag hoe lang bent u in Canada geweest. Ja die hadden we niet voorzien uhhhh 10 dagen?? En zijn deze kinderen ook met u de US in gereisd? "uuhhh welke kinderen? Ohhh die op de achterbank nee die zijn niet vaan ons wie zijn jullie". Hier kon de man niet om lachen leek mij dus deze grap maar achterwegen gelaten en netjes "Yes sir" gezegd. Toen moest iemand van ons met se paspoorten naar voren dus wij tactisch de liefste en meest onschuldige persoon laten gaan om mogelijke problemen te voorkomen. Toen ik terug was hadden we een kaartje met nummer 4 erop. (Nee hoor Lien is natuurlijk gegaan maar ze kwam wel terug met nummer 4 dat is niet gelogen)
Nu is de boot ondertussen aangekomen en moeten we wachten tot de mensen die Canada in willen door de douane zijn en dan hopen dat wij er op kunnen anders moeten we nog 5 uur wachten en dat moet ik zeggen hoop ik niet. Verder hebben we de afgelopen dagen nog weer veel dingen gedaan en gezien een beer bijvoorbeeld gewoon tegenover ons hotel op het gras van de buurman. Ik dacht eerst ik zie het niet goed of er zit misschien een hek om heen. Maar het was gewoon een wilde beer Danillo er natuurlijk gelijk op af om betere foto's te maken ik nog roepen van niet doen maar ja hij had zijn dovemansoren op gezet maar gelukkig zat er nog een weg tussen en met zijn snelheid moest hij wel op tijd bij de auto kunnen komen. Lien was er nog niet was even naar de wc dus Tristan haar gaan halen maar ze was nog net op tijd voor de beer het bos in verdween. Toen heb ik nog als brugman op iedereen in moeten praten om er toch maar niet achteraan te gaan want anders was de hele familie achter de beer het bos in gedoken. Ohja we hebben ook veel.... heel veel zeearenden gezien ongelofelijk ze wel meer dan 100 denk ik maar wat blijven die beesten majestueus mooi als ze vliegen als ze op een tak of rots zitten is hun kop vaak wat pluizig en worden ze meer grappig. Nou de eerste campers gaan rijden dit zijn de mensen die gereserveerd hadden ik ben benieuwd. Lien is er overigens zeker van dat we aan boord gaan. We hopen op de overtocht nog wat walvissen te zien dat zou mooi zijn om ze te spotten met onze nieuwe kijker hier hebben we ook al veel plezier van gehad bij ripple rock orka's gezien was met bloten oog ook goed te zien maar met de kijker nog net ff beter en de vele eagles is met de kijker ook net ff mooier. Ohja we zijn ook vanaf port mc neill met een boot de zee op geweest voor ruim 5 uur. Ze hadden 3 weken al geen orka's gezien dus dit werd ons vast mede gedeeld en dat de kans dus klein was maar we moesten maar Goes opletten of we iets zouden zien. Na een kleine 30 min varen werden de eerste al gespot en hebben we de hele dag Orka's om ons heen gehad van resident orka's tot transient orka's deze laatste hebben we zelfs horen praten zingen klagen ik weet niet hoe je het moet noemen maar was wel heel bijzonder. We zijn aan boord nog net met de laatste plaatsjes met een beetje passen en meten is het gelukt. Nu genieten van de tocht
Nou dat was genieten hoor nu zijn we in Huckleberry lodge in the middle of het regenwoud erg mooi hier we hebben een echte hout cabian zo een die je zou verwachten bij een houte cabain in the regen bossen. Er zit hier van alle sporten wild als we de beheerder mogen geloven cougars, elk, bears, eagle, bagger, etc. Nu alleen nog ff langs onze boshut paraderen jongens ik zit op de porch of zit je daar nu juist in dus in de porch zitten nou ja ik zit in ieder geval onder het afdak van de rust te genieten. Het is jammer dat we hier morgen al weer weg gaan maar ja het is niet anders. De tocht vanaf de boot naar hier was ook weer erg mooi Carolien en ik hadden beide zo iets van het is hier mooier dan Vancouver Island. De weg slingerde mooi met het terrein mee en om elke bocht was weer een nieuwe verrassing van natuurschoon het lijkt wel of er meer diversiteit is dan op van VC. Dit hadden we niet verwacht. Onderweg ook nog bij de hungry bear café gegeten dit was zo'n echte dinner met ook zo'n echter dinner vrouw met zo'n knauwerig accent heerlijk ik de hungry bear burger natuurlijk een 1 Lb burger met zelf gemaakte Franse frieten, kom maar op met die burger en natuurlijk een heerlijke bak koffie erbij die ze dan lekker steeds komen bijschenken. Nou dat was me wel een burger zeg groot! en zeker net zo lekker als dat hij groot was. Ik heb hem helemaal opgegeten maar de frietjes gingen er niet meer in deze mochten we mee nemen want de rest had ook zijn friet niet op omdat zij ook erg veel kregen. Het leek ons wel Ok om het mee te nemen want dan konden we het vanavond in onze keuken wel even opwarmen en opeten. Hmmm A we hebben geen keuken maar we kunnen wel een vuur stoken om te koken B ik zit nog bere vol van die bear burger dat ik voorlopig de komende twee dagen zonder enige vorm van voedsel kan( red. dat is niet waar ik heb hen al een koekje in zijn waf zien duwen) (red. red. Ik zei ook zou kunnen dus als het echt zou moeten bijv tijdens een hongerwinter ofzo)
Maar we zullen straks nog wel even naar dat vuur gaan kijken als die jongens nog iets willen we hebben hotdogs die we kunnen roosteren. Danillo heeft nog een corndog op maar hij vond hem een beetje naar mais smaken hmmm gek zeg. Hij vond hem overigens niet lekker die corndog dan. Morgen gaan we nog wat verder het regenwoud in om daar ook een wandeling te maken ik ben benieuwd

• 25 Juli 2017 - 10:24

Fija:

Fijn dat jullie toch nog meekonden met de Ferry en wat hebben jullie een leuke dingen meegemaakt,
    echt de reis van jullie leven en zo leuk om dit te volgen.