Weer in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Weer in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Weer in New York

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Carolien

29 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Zo zo daar zijn we weer hoor New York city, als je dan uit het frisse Portland komt valt de stank en het lawaai je deste meer op. Maar toch is het wel een indrukwekkende stad met al zijn drukte lawaai en stank. Maar ook het grand central station super groot maar ook heel mooi en de public Library een ontzettend mooie gebouw en vanbinnen zo niet nog mooier. Je moet je natuurlijk wel bedenken dat er maar weinig geschiedenis is op dit continent dus een sint pieter hebben ze niet maar wat ze hebben zijn ze deste trotser op.
Ohja voor als je het nog niet door had zijn we weer terug in NY. Gister hebben we geslapen in een hotel bij JFK. Onze taxi chauffeur was niet blij met ons omdat hij maar zo'n kort ritje had en liet dat tijdens de hele rit duidelijk merken dat we messed up his night etc. Zelfs na mijn fikse tip van 4 dollar wilde hij het geld eigenlijk liever boos op de grond gooien. Ja ik had hem kunnen vertellen dat hij dan misschien beter geen taxi chauffeur had kunnen worden maarja we wilde ook graag bij ons hotel aankomen. Na een lekker nachtje en een gezellig druk ontbijtbuffetje hadden we besloten om toch met het openbaarvervoer naar ons volgende hotel te gaan. Opzich een leuk idee om je vanuit Queens met de bus en dan de metro naar Manhattan te gaan, echter met 4 koffers en 4 rugzakken en een bus die steeds voller werd met elke halte die we vorderde, niet een heel goed idee. Notitie aan onszelf: doe dit nooit meer, volgende keer weer een taxi wals je met koffers en fasen reist . Op een gegeven moment had ik een blast from the past toen ik nog met de bus naar school ging, als de bus dan heel vol zat stopte hij niet meer bij de haltes en hadden de mensen die daar stonden pech en moesten op de volgende bus wachten. Nou daar had deze chauffeur nog nooit van gehoord hij bleef dan ook netjes stoppen en mensen uitnodigen om lekker in te stappen want er was nog plaats genoeg.......NOT..... waarschijnlijk krijg je gelijk een lawsuit aan je broek als je hier als buschauffeur doorrijdt. Ondertussen werd ik aan alle kanten belaagd door oude gekleurde dames, wij waren de enige blanken in de bus en ook nog eens blanken met grote onhandige plaatsinnemende koffers, want ik moest doorlopen naar achter want daar was plaats genoeg ....... NOT....... en mijn rugzak moest af en of ik niet met mijn kont in haar gezicht kon zitten. Dat laatste lijkt me ook sterk want ik heb maar een klein kontje en ik denk dat menig vrouw mijn kont zou willen aanraken zelfs met haar gezicht. Toen we eindelijk uit deze hel bevrijd werden doordat onze halte was gearriveerd, of andersom, konden we de ondergrondse in hier was het lekker bloedverziekend heet en geen roltrap. Toen we in het treinstel zaten met de airco lekker aan begon het er al weer beter uit te zien. Wel jammer dat we nog even 15 min moesten zeulen met de koffers maar toen we op park avenue nr 70 aankwamen konden we lekker op de bank in de lobby uitrusten met wat citroenwater. We konden nog niet inchecken maar wel onze koffers achterlaten dus wij de stad in. De gebouwen zoals boven beschreven gezien en toen langs madam Tussauds we hadden nog een gaatje op explorer pass dus deze hiermee opgevuld. Daarna nog even op time square naar de mensenmassa gekoekeloerd en toen op aanraden van Larissa naar 5guys gegaan om daar een fantastisch hamburger te eten. Nou daar had ze niet veel van gelogen want het was zeker een van de beste burgers die ik in de US heb gegeten. Wat mijn betreft komt hij net achter de hungry bear burger.
Ohja die wandeling door het regenwoud was erg mooi misschien iets te lang maarja we liepen best lekker door mede omdat we door een soort stekende wespachtigesteekvliegen achterna werden gezeten. Hierdoor werd onze geplande rustige lunch op de weide meer een snel naar binnenproppen en steeds om ons heen meppende eetdans. De frietjes hebben we ook niet meer opgewarmd omdat we er geen trek meer in hadden maar de jongens hebben bij het kampvuur nog wel hotdogs en popcorn gemaakt. Toen moesten we ook nog marshmallows op een stok doen van onze Amerikaanse kampvuurgenoten. Hier had ik niet zo'n trek in dit doen we thuis ook wel eens dus niet echt heel bijzonder. Maar dat had ik fout want daar kwam een reep chocolade en een soort honing koekjes. Dus we moesten eerst onze marshmallows roosteren dan twee kaakjes nemen en een plakje chocolade de mallows moesten warm hiertussen gedaan worden en dan opeten. De jongens vonden dit niet lekker na 1 hap. Ja wat doe je dan je kan die vriendelijke Amerikanen ook niet teleurstellen dus moest ik het maar opeten en zeggen dat het lekker is.
Toen we in weer in Portland waren aangekomen zijn we gaan shoppen Danilo wilde wel een shirt met dat paardje hebben en papa moest nog een paar spijkerbroeken hebben nou dat hebben we gevonden en meer iedereen was na afloop voorzien van diverse nieuwe kledingstukken. Nu nog alles in de koffers zien te krijgen. Maar dat is voor latere zorg nu eerst naar de film in het theater van " wie is de mol" planet of the apes at war ofzo. Ze hadden daar wel 19 verschillende biertjes op de tap dat was veel interessanter ik mocht er een paar proeven voordat ik een keuze maakte erg lekker. Je kon daar ook pizza bestellen naast de popcorn wat grappig zeg. Wat bleek is dat je hele menu's kon bestellen hamburgers piza etc en dat kwamen ze dan gewoon naar je plek brengen zodat je dit kon oppeuzelen tijdens de film. Als we dit hadden geweten hadden we niet in de Mall gegeten. Na de film door een donker Portland terug naar het hotel er is maar weinig straatverlichting. In het hotel hebben we alle koffers naar de kamer gehaald en met zun alle de boel met een militaristische precisie opnieuw ingepakt. We hebben nm nu al twee keer bij het inleveren van de koffers de boel moeten over gooien omdat een van onze koffers te zwaar was en dat vond ik wel genoeg. Dus nu geprobeerd om het zo te doen dat die ene koffer niet te zwaar zou zijn. Toen we klaar waren was het rond 12 uur dus lekker slapen om de volgende dag vroeg uit de veren te gaan. Op het vliegveld aangekomen eerst de wagen ingeleverd en toen naar de check-in shit de koffer nog te zwaar maar gelukkig vond deze dame het niet nodig om ons weer met het ondergoed te zien goochelen. Toen door de douane en even lekker ontbijten om daarna het vliegtuig in te gaan. De jongens vonden het jammer dat we maar iets van 5 uur zouden vliegen want er waren zoveel films dat het niet erg was geweest om langer te vliegen. En na 3 films kwamen we aan in NY.