Boshut - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Boshut - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Boshut

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

20 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Harrisburg

We kwamen na een redelijk korte rit maar met veel stops onderweg tegen vijf uur aan bij de boshut. Enige stress over het gebrek aan WiFi had ik wel. Zonder WiFi konden we niet kijken wat er in de omgeving was, we konden geen navigatie gebruiken en een hoop vermaak valt weg zonder internet. Ook voor de jongens. We hadden boodschappen ingeslagen en we zouden koken, want een volwaardig huis, dus waarom niet. Het was echt een boshut. Met een vuurplaats, weg vol kuilen er naar toe en ouderwetse inrichting. Op zich geweldig! Er stond een klein tv’tje waarmee je dvd s kon kijken. Verbinding met de buitenwereld was alleen mogelijk met de vaste telefoon. Niet dat we iemand kennen in Amerika om te bellen, maar het idee is leuk. Alles was aanwezig, zelfs zelfgebakken muffins. Na het eten hebben we een dvd opgezet van pirates of the carrabean. Een olielamp er bij aangestoken en een rustige avond gehouden. Het einde van de film hebben we helaas niet gezien op de kleine kijkbuis, want de dvd was te beschadigd om verder te kijken. De bedjes waren twijfelaars. Superklein. Er was nog een kamer met een stapelbed, maar die ging ook niet verder dan 1.70m. Terug in de tijd ook met dit huisje dus.
Maar op zich....geweldige entourage. De volgende dag was een wild Life spot dag. We gingen naar het elandencentrum met het idee daar te gaan wandelen tussen de elanden. We namen een binnendoor weg door het bos en na vijf minuten hadden we de eerste reeen al gespot. Zo schattig. Het stikte er van. De weg in de auto bleek wat langer dan gedacht. We maakten wat stops waaronder bij Parker dan statepark. Een schitterend meer met strandje. Geweldige Libelles en vlinders vlogen daar. Eenmaal bij het elandencentrum was er alleen wat opgezet wild. Het echte moest je buiten spotten, maar behalve een schildpad was alles aan het schuilen. De zon stond immers nog hoog en het was zo’n 28 graden. De schildpad was wel Erg. grappig. Op de weg waren we er ook al eentje tegengekomen. Landschildpadden zijn nog best snel.
We reden door naar clearfield. Daar shopten we nog wat. Goede kledingdeals gescoord oh en...we aten onderweg bij de dutch family resataurant. Een hele aparte tent, maar vooruit.
Helemaal voorzien reden we terug naar de elanden. Het was inmiddels bijna aan het schemeren dus wie weet viel er nu wat te zien...en ja! Onderweg al een groundhog en nog voordat we terug bij het elandencentrum waren zagen we een groep elanden. Eentje met een groot gewei erbij. Echt heel dicht bij de weg. Wat een grote herten zijn dat. We reden door,maar het elandencentrum sloot net het hek. Om 20.00u was het sluitingstijd. Nu hadden we ze wel net gezien, maar we wilden nog wel meer zien. We reden nog een stukje verder en hop....een geweldige kudde liep langs de weg te grazen. Weer een met een groot gewei er bij. Zo mooi!
Nadat we nog wat verder reden zagen we ook nog een wasbeer en nog meer elanden en herten. Het was de perfecte wildlife spot dag. Hoewel we geen stap hebben gewandeld....toch een hele gave dag weer!
Morgen nog even een eitje bakken hier en dan door naar Lancaster voor de amisch people