Het eerste deel van danillo - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Het eerste deel van danillo - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Het eerste deel van danillo

Door: Danillo

Blijf op de hoogte en volg Carolien

20 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Harrisburg

1ste dag Amerika
Na de lange vlucht van 8uur waren we allemaal erg moe we hadden ook erg veel trek want het eten was erg vies in het vliegtuig omdat de beveiliging erg overdreven is in Amerika moesten we ongeveer 45minuten in een rij staan voordat we onze koffers konden ophalen was erg balen omdat iedereen er best wel doorheen zat toen we er eenmaal doorheen waren konden we snel onze koffers pakken daarna moesten we naar de huur auto toe dat moest met de air train een klein kabinetje met veel mensen die over een ijzeren balk reed na 3x overstappen waren we eindelijk bij onze stop waar we ook nog met de bus naar de auto moesten toen we eenmaal de auto hadden na de lange wereld reis moesten we nog een hele middag tot avond rijden na nog 2 stops bij burgerking en dunkin donuts waren we eindelijk om 8uur bij ons hotel waar we snel in slaap vielen want iedereen was helemaal kapot

2e dag Amerika
We begonnen deze dag erg goed want we gingen meteen lekker ontbijten in het hotel met wafels en ei daarna reden we meteen Naar Boston om daar een independent trail te doen dat was een route waar je alle oude dingen van de stad kon zien was echt een rot eind en er waren eigenlijk alleen maar kerkjes en begraafplaatsen dus dat was een beetje jammer we kwamen tijdens die route wel nog langs een markthal waar allemaal mensen eten stonden te maken en verkopen van sushi tot pizza to koekjes met ijs ertussen
Als je er doorheen liep kreeg je van alle kanten eten om te proeven aangeboden dus dat was wel lekker op zich we zijn toen nog bij hardrock café boston een hamburgertje gaan eten toen was het eigenlijk al weer erg laat dus zijn we terug gereden naar het hotel toen we aankwamen zijn ik en tris nog even gaan zwemmen toen gingen we snel weer slapen want we waren nog steeds erg moe ook doordat we heel lang hebben gelopen

3e dag Amerika
De derde dag hadden we een strak plan na het ontbijt hadden we besloten om
Eerst naar het red sox honkbal stadion te gaan
Daarna naar harvord
En dan naar de grootste bibliotheek van de state
Toen we bij het stadion waren was het best duur maar omdat ik het erg graag wilde hebben we het toch gedaan we moesten half uur wachten tot de tour begon in die tijd heb ik nog een honkbal gekocht en toen we naar binnen gingen was het meteen al erg mooi een heel groot stadion met veel stoeltjes en een heel mooi groot veld we mochten helaas niet op het veld maar wel op de stoeltjes zitten de tour mevrouw vertelde veel over het stadion en over de wedstrijden omdat dit stadion en team het oudste is van alle honkbal teams heeft het een erg grote Geschiedenis waardoor de tour mevrouw erg veel leuke verhalen kon vertellen over het oude en nieuwe team en we mochten ook nog naar de beste plekken van het stadion om te kijken hoe het vanaf daar eruit zag en dat was echt super mooi zicht ze vertelde ook dat die honkballen heel vaak heel hard op deze plekken af kwamen dus dat je goed moest oppassen
Als je daar zat we gingen ook nog kijken bij het stoeltje wat aangaf hoe ver het record van de verste slag ooit is en bij die slag werd iemand keihard tegen ze hoofd geraakt waardoor hij voor even knock out was dat zijn natuurlijk best wel leuke verhalen na de tour was dus de planning dat we naar harvord gingen alleen we kwamen er achter dat het allemaal best lastig was om dan erin te komen en te parkeren hebben we het maar toch niet gedaan en zijn we naar een enorme winkel waar ze allemaal eten hadden gegaan als je even terug kijkt naar de planning dan was dit verre weg van wat er geplant was maar we hebben wel best lekker gegeten ik pizza met een paar gekookte eitjes hier konden we voor de eerste en misschien wel de laatste keer Boston pizza eten dus hebben we dat allemaal gedaan en ik vond het erg lekker toen we daaruit waren hebben we nog even toetjes gehaald en zijn we naar het hotel gegaan we zijn nog even gaan zwemmen met een balletje toen we daarmee klaar waren zijn we na voetbal kijken en een paar videos langzaam gaan slapen

4e dag Amerika
We begonnen deze ochtend weer met een lekker ontbijtje in hetzelfde hotel we reden daarna wel meteen vroeg door naar een open lucht museum toen we daar aankwamen na een paar uurtjes reiden gingen we meteen het museum in het was lekker warm weer dus dat was erg fijn want op de video die we aan het begin te zien kregen zijden ze dat het erg groot was en het als je dus alles wilde zien veel
Lopen is er waren een paar tijden waarop verschillende workshops werden gegeven we wilden meteen aan het begin eigenlijk het geweer schieten zien dus hebben we een klein stukje van het stadje gedaan waar de glasblazer en geweer opslag plaats waren daarna moesten we snel weer door om het schieten te zien dat was niet super spectaculair toen dat klaar was zijn we nog even wat gaan eten en de smith gaan bezoeken ook de pottenbakker en boeren zaten daar het leuke was dat het een echt stadje is geweest vroeger. hoe de huisjes stonden stonden ze vroeger ook ze vertelde ook nog dat de meeste boeren dan ook nog potten bakte en wapens en hoeven maakte om extra geld te verdienen toen we dat stukje hadden gezien gingen we door naar de schoen maker die nog een heel verhaal heeft vertelt daarna hebben we nog met de bankier gepraat dat was ook wel erg interessant hoe ze toch probeerde geld met munten te hebben om niet alles met ruilen op te lossen na dat we dat hadden gezien gingen we door naar het hotel wat maar 5 minuten rijden was van het museum vandaan dus dat was wel fijn we hadden nog niet gegeten dus we moesten nog een restaurantje vinden toen we aan het zoeken waren kwamen we een heel erg goed vlees restaurant tegen met zelfs een eigen show op tv dus dat moest wel goed zijn dus we zijn daar naartoe gelopen en we kregen daar een enorm dienblad met alleen maar vlees ik vond het niet geweldig maar tris vond het volgens mij geweldig na dat we hadden geprobeerd om alles op te krijgen liepen we terug naar het hotel met nog een kleine milkshake stop zijn we gaan slapen

5e dag Amerika
In de ochtend zijn we vroeg gaan ontbijten in het hotel (was erg lekker) na het ontbijt reden we snel door naar het volgende hotel want we wisten dat dat een 5uur lange reis zou worden tussen door zijn we eerst na 2uur bij een stad gestopt waar erg mooie gebouwen stonden toen we door reden zijn we bij een tankstation gestopt om daar even een burger te eten en snel gingen we weer door om naar de volgende stop te gaan de grootste mal van de state het was echt enorm met super veel winkels waar we even rond hebben gekeken waarna we het laatste stukje reden naar het nieuwe hotel wat een erg mooi hotel bleek te zijn we hadden nog niks gegeten en het was best laat en iedereen was erg moe dus hebben we dominos bestelt en na de pizza zijn we meteen gaan slapen

6e dag Amerika
Opstaan in een erg mooi restaurant is al best leuk maar dan ook nog een best lux
Ontbijt dus de ochtend begon goed toen zijn we de auto ingestapt om een reis van anderhalf uur te maken naar een hotel naast de Niagara watervallen toen we aankwamen zijn we na inchecken naar de watervallen gegaan eerst hadden we kaartjes gekocht om onder de waterval te lopen dat was pas laat dus gingen we eerst met de boot naar de waterval waar we dus erg nat werden maar gelukkig kregen we poncho’s dus waren onze kleren niet zo nat maar we konden nog een klein stukje langs de waterval lopen en daar was het zo verschrikkelijk nat dat zelfs de poncho’s niet hielpen maar was wel echt super leuk toen we weer terug boven waren hebben we even snel een hotdog gegeten en moesten we meteen door naar het onder de waterval lopen onze schoenen waren al helemaal nat dus gelukkig kregen we daar sandalen en konden we gewoon keihard dat water wat naar beneden kletterde ingaan het was als je er echt tegen aan stond super hard voral als het tegen je kuiten aan kwam dan voelden het echt alsof er een hand tegen je kuit aan word geklapt maar dan heel vaak en snel achter elkaar toen we eenmaal klaar waren met de walk zijn we terug gelopen naar het hotel en onderweg hadden we besloten dat we bij het Buffalo wings restaurant zouden gaan eten waar de wings zijn uitgevonden we namen daarom ook de wings als voor gerecht het was een hele aparte smaak en super pittig dus ik heb maar een burger genomen als hoofd gerecht de burger van mij was met gorgonzola kaas in plaats van normale kaas en knapperige spek en uitjes erop ook met een beetje sla en tomaat door mezelf toegevoegd was deze burger denk ik de lekkerste burger die ik ooit op had met dat in me maag ben ik blij terug naar het Hotel gegaan waar ik en tris nog even gingen zwemmen in het best wel grote binnen zwembad daarna heb ik nog een half uurtje gesport in de kleine fitness ruimte en zijn we met ze alle gaan slapen