Eerste deel van de reis - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Eerste deel van de reis - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Eerste deel van de reis

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Carolien

20 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Harrisburg

Vakantie USA 2019
We vlogen op Newark New Jersey
Na een omzwerving met de mono rail en een bus zijn we aangekomen bij de autoverhuur. Hier kregen we een subaru outback 2.5L 4cyl
Ruime fijne auto alle koffers en meer past in de kofferbak dus geen probleem met de ruimte, heerlijk!
Rijden doet hij ook prima je zit lekker hoog dus veel overzicht en alle nieuwe snufjes zoals actieve cruise controle remt af als je voorganger ook remt. Hij geeft een piep als je voorganger gaat rijden bijv in de file of bij een stoplicht erg makkelijk.
Eerst door new Jersey en new york gereden dat was wel ff gekkenhuis met de drukte en het vinden van de juiste weg. Maar toen we eenmaal op de weg naar Boston waren was ik al weer een beetje gewend aan de Amerikaanse wegen en stijl van rijden en ging het van een leije dakje. Aan gekomen bij ons eerste hotel na ruim 4 uur rijden en de reis dus na circa 40 wakker te zijn was ik wel een beetje uitgeput en blij dat we er waren. We zijn toen de kamer in gegaan en er niet meer uitgekomen tot de volgende dag. Het was ook al rond 19:00 toen we aan kwamen dus mooie tijd om te gaan slapen.
Volgende dag naar Boston met de auto.
We hadden een mooie plek om te parkeren net buiten het centrum. Daar hebben we de Boston trail gelopen door het historische centrum van Boston heen. Erg leuk om te doen en een mooie stad met veel historie voor een Amerikaanse stad.
Woensdag 14 aug
We zijn naar FENWAY park gegaan honkbal Boston Red Sox
Zouden alleen maar even rond hobbelen en weer verder naar Cambridge en Harvard gaan, maar we hebben toch de toer door het stadion gedaan was wel duur maar ben blij dat we het gedaan hebben was erg interessant en leuk. Ik ben nu een Red Sox fan geworden.
Daarna naar Cambridge maar we hadden eigenlijk niet erg veel zin meer en moesten dan weer voor 20 dollar parkeren dus hebben we Harvard opgezocht en daarheen gereden bekeken en weer door gegaan naar het hotel.
Volgende dag naar Sturbridge een oud stadje met een groot openlucht museum. Het museum was heel leuk met mensen die daar aan het werk zijn op de manier van 100 jaar geleden. Strijken planten verzorgen smitse pottenbakker alles in het dorp was en wordt onderhouden op de manier ban toen. Het zijn dan ook geen acteurs die daar zijn maar vrijwilligers etc. Daarna naar ons hotel dat lag aan een grote weg met diverse restaurants. 1 daarvan is de BT smokehouse met de beste smoked BBQ meats in de US of A althans dat vertelde de film op internet