Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Boston

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

14 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Boston

Een verslag van twee dagen Boston. De eerste dag deden we de history-trail. Dat is een wandeling langs alle historische highlights van Boston. We parkeerden onze huurauto aan de rand van de stad. 24 dollar voor een dagticket klinkt duur maar voor Bostons parkeerbegrippen prima voor deze dag. We liepen naar het beginpunt van de wandelroute en kwamen daarbij gelijk langs the Boston teaparty museum. We hadden gelezen over dit museum, zagen het schip buiten in het water liggen, maar voelden ons niet uitgenodigd om het museum binnen te gaan na het lezen van de recensies. Langs de geschiedenis route werd er vele malen vertelt over de teaparty, omdat het nu eenmaal een groot event is vanmiddag de geschiedenis van Boston. Daar was het museum waar ze acteurs hadden ingehuurd om het verhaal na te spelen niet heel veel meer aan toe te voegen leek ons.
We liepen door. Boston is een grote stad met winkels tussen alle pur gebouwen door. Uiteraard weer veel eettentjes en veel verkeer. Een stuk schoner dan New york, en een stuk minder hysterisch. Hoewel de enorme gebouwen niet onder doen voor New york is het toch niet te vergelijken vond ik.
De straatartiesten gaven een leuke sfeer aan de stad. De history trail werd aangegeven met een rode lijn over de grond. We hebben hem gevolgd en zijn wat kerkjes en staatsgebouwen ingegaan. Ook bezochten we een begraafplaats waar Benjamin Franklin zijn ouders lagen begraven.
We aten heerlijk in het Boston hardrockcafe. Terug in het hotel zijn de jongens nog even gaan zwemmen. De volgende ochtend wachtte het ontbijt in het hotel op ons. Zelf wafels maken en toast en nagels roosteren begint al te wennen.
De tweede dag Boston bracht ons bij het oudste stadion van Amerika, die van de red sox. Super gaaf om hier de tour te volgen binnen in het stadion. Baseball is zo’n begrip in Amerika en dat begint te leven als een echte red sox fan vertelt over haar club. We wilden vandaag ook harvard bezoeken. We reden er naartoe na het stadion, maar merkten dat dit nog niet zo gemakkelijk was. Harvard bestaat uit veel verschillende gebouwen in camebridge. Wederom zou het parkeren van de auto twintig dollar gaan kosten, terwijl we net bij het stadion ook 18 dollar hadden neergelegd. Daarnaast wisten we niet precies welk gebouw wat was, dus zouden we een tour moeten opzoeken en afnemen. Dit maakte dat we het plan schrapten. We hebben wat rondgereden tussen de enorme gebouwen van Harvard. Op zich mooi en indrukwekkend, en zijn toen op zoek gegaan naar een restaurant. We vonden een aparte uitvoering van een restaurant. In een mall een stukje verder was een wholefoodmatket. Hoer kon je allerlei soorten eten in porties verpakken en zoals bij een supermarkt afrekenen. We namen allemaal een pizza punt bostonpizZa, schepten een koude salade bal vol en namen twee bakjes verschillende soorten kipstukjes. De orangechicken was geweldig!! Dat recept moeten we scoren.
We zijn nog even een toetje gaan halen bij dunkin donuts en zijn richting ons hotelletje gereden. Naast ons hotel zat de oudste candystore van Boston. Ze verkochten vooral chocola. We namen een stukje mee. De jongens konden nog even zwemmen en we maakten ons klaar voor het vertrek van de volgende dag. We rijden dan twee en een half uur van Boston af. Sturbridge is the place. Daar bezoeken we een old village, een soort open luchtmuseum dat het leven tussen 1790 en 1830 laat zien. Zin in!

• 15 Augustus 2019 - 08:06

Fija:

Wat een geld betaal je voor het parkeren!!! Leuk om in het stadion rond te lopen en heel leuk verslag