Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Victoria

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

24 Juli 2017 | Canada, Victoria

Onderweg naar Victoria reden we via cathedral grove. Het laatste stukje oerbos van Canada. Wat een geweldig mooi bos is dat zeg. Enorme bomen, de oudste meer dan 800 jaar oud. En allemaal mos over de bomen heen. Groener dan groen en heerlijke dennengeur. Wow! Een bos als dit behoort tot de mooiste dingen in de wereld in mijn beleving. Het zou op de lijst van de zeven wereldwonderen mogen staan wat mij betreft. Op een foto was de schoonheid helaas niet vast te leggen, dus ik kan het bos niet mee naar huis nemen behalve in mijn herinnering.
We reden verder naar een andere bezienswaardigheid. Een spoorbrug uit 1939 die ze in 2011 gerestaureerd hebben. De laatste trein had er in 1979 overheen gereden en nu kon je er overheen lopen of fietsen. Een indrukwekkend bouwwerk met er onder een mooi riviertje. Het was een leuke wandeling. De jongens hadden hun slingshot (katapult)bij zich en schoten er op los tegen bomen en in het water. Gelukkig was het inmiddels ook weer heerlijk weer dus een prettig uitje zo tussendoor. We stopten nog in de hometown van wendells ouders om te tanken en te lunchen en reden door naar Victoria. Victoria is weer een heel ander stukje Canada. Een grote maar relaxte mooie stad. Doet uiteraard Engels aan met zijn gebouwen. We checkten in in ons hotel, wat verder weer prima was, en reden gelijk even naar de Ferry om te kijken of en hoe we morgen mee konden. Dat bleek toch wat lastiger an gedacht. Spijt dat we niet gereserveerd hadden. Hier in Victoria bleek het duidelijk anders te gaan dan de Ferry in Vancouver en die we vanuit port mc neill namen. We konden onze auto inchecken savonds om 19:30 voor de Ferry van 10:30u de volgende ochtend maar dan moesten we terug met de taxi naar ons hotel en sochtens ook weer. Dat klonk niet als een plan. De jongens wilden lekker nog even zwemmen in het buitenzwembad bij het hotel (die ze weer voor zich alleen hadden die bofkonten). We besloten de gok te nemen en ons sochtends om 8.00u te melden in de hoop nog een plekje te hebben. Als dat niet zo was dan konden we altijd nog op die van 15.00u of die van 19.00u. Het zal hoe dan ook goedkomen. Maar tijd om Victoria van dichtbij te bekijken hebben we niet meer.
En hier staan we dan... vanaf vanmorgen 9 uur te wachten op de Ferry. Om 10:30u gaat ie varen. Nog niet zeker van een plek maar hoopvol.

• 24 Juli 2017 - 21:16

Fija:

Hoop dat er nog en plekje voor jullie was