Dag zes en verder - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Dag zes en verder - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag zes en verder

Door: Danillo

Blijf op de hoogte en volg Carolien

18 Juli 2017 | Verenigde Staten, Seattle

Dag 6

Vandaag werd ik als laatste wakker omdat ik nog wat moest inhalen van gister maar we moesten uit het huisje dus hebben we ingepakt en klaar gemaakt voor vertrek (5 uur rijden) we gingen naar een nieuw hotel aan de rand van de grens van Canada en Amerika maar eerst gingen we naar een theatertje waar wie is de mol ook was geweest daar hebben we met ze alle wat gedronken en bij een ander tentje in het centrum van Portland hadden we cupcakes gehaald alle 3 1 en daar hadden ze echt super veel smaken dus dat was erg lekker en ik had vers geperste sinas appel sap dus dat was leuk en daar draaide verschrikkelijke ikke 3 maar we zouden nog naar een water val gaan dus die konden we niet gaan kijken jammer genoeg want die film is nog niet uit in Nederland dus dat had wel leuk geweest maar we gingen weer verder naar die water val toen we daar aankwamen zagen we dat de weg gesloten was en we hingen kijken maar dat kwam omdat daar hele grote kans was op bos branden dus dat was erg gevaarlijk daarom zijn we maar weggegaan en door gereden naar een anderen water val die wel open was maar dat was wel 3 km lopen dus een lange reis maar het was wel super mooi en de waterval was ook echt heel cool en het water was ijs koud maar daar konden we even klimmen op stenen en daarna weer even door rijden naar een enorme wijden waar het echt super heet was daar hebben we even bij de mc Donalds wat gegeten en toen zijn we weer door gereden naar het hotel waar we 1 nacht blijven om daarna meteen weer door te gaan naar het volgende huisje dicht bij Seattle

Dag 7

We zijn vroeg opgestaan want we hebben Sints heel lang weer een ontbijtje met zelf wafels maken en broodjes toosten en appelsap in een klein bakje waar je uit kon drinken en de wafels hebben ik en papa gemaakt en dat was erg lekker je kon er dan ook stroop op doen dat had ik aan de ene kant van de wafel gedaan en aan de anderen kant had ik aardbeien jam gedaan toen zijn we vertrokken naar het volgende hotel met een zwembad en dat was 2 uur rijden maar wel in een heel mooi gebied we kwamen daar om 4 uur aan en toen gingen we inchecken en we gingen naar de kamer en we zagen dat er maar 1 groot bed stond dus we dachten dat past nooit met ze vieren in 1 bed dus we gingen terug naar de receptie en daar zij die mevrouw dat het ook helemaal niet mocht met kinderen in die kamer dus dat was erg raar maar toen kregen we een nieuwe kamer waar wel 2 bedden waren en het was wel een mooie kamer maar ze moesten het nog klaar maken dus gingen we maar even wat eten en naar een supermarkt om het avond eten te halen en toen konden we in het huisje en gingen we zwemmen maar het was best koud dus ik ging er best snel uit en daarna zijn we gaan eten en slapen

Dag 8

We werden best laat wakker en stapten meteen in de auto om weer verder te gaan rijden naar een museum over de mensen die vroeger in Seattle leefden de indianen en cowboys en daar zagen we meteen van die kleine houten huisjes als stadje gemaakt hoe het vroeger was met een Smith en een bar en een klein kerkje en een kapper en een dokter en een tandarts van vroeger dus dat was een soort open lucht museum maar wel heel klein en dan binnen zag je nog wat vondsten dat ze daar hadden gevonden zoals pijl punten en potten en dat soort dingen daarna gingen we de dingen zoeken die op een blaadje stonden wat een soort speurtocht was en we hadden alles gevonden dus mochten we een prijs en er lagen eigenlijk allemaal prut dingetjes alleen ik keek een beetje naar de stenen en elke steen was lelijk maar ik zag 1 steen die was erg mooi want dat was een versteenden kwal dus die was echt super cool die nam ik en daarna hebben we nog een pijlpunt gekocht voor als we een stok die goed is vinden in Canada dan kunnen we dat er aan vast binden en dan hebben we een soort speer na dat we het museum helemaal hadden gezien gingen we naar een antiek store waar tris ouden Engelsen munten had gekocht en daar lagen allemaal ouden dolken die ik wel cool vond en ook van die hakbijlen maar dat mocht ik niet omdat als ik dat zou kopen dan moest het langs de douanen in het vliegveld dus dat was niet handig daarna zijn we de auto in gegaan en naar Seattle de stad zelf gereden om daar naar de eerste Starbucks te gaan dat was in 1912 opgericht en nu staat die koffie shop overal op de wereld daarna zijn we nog naar het hard rock restaurant geweest en daar ook gegeten ik had pasta met kaas en kip en toen zijn we door gereden naar het hotel waar we dan gaan slapen en 2 dagen blijven toen we daar aan kwamen konden we meteen in onze kamer en zijn we naar stenley park gegaan dat is een enorm park met allemaal verschillende dieren we hebben als eerst een specht gezien die op een boom zat en daarna kwam er een vogeltje naast papa op de bank zitten en toen zagen we nog 6 eekhoorns daarna zijn we met de auto weer terug naar het huisje gegaan en pizza besteld met op de kamer bezorgen maar dat duurden wel 1 uur dus toen hadden we pas om 9 uur eten maar het was wel lekker en toen zijn we gaan slapen

Dag 9
We moesten vroeg op voor het ontbijt wat tot 11 uur duurden toen heb ik zelf een wafel gemaakt en daarna zijn we naar een berg gegaan die volgens mama heel mooi was we zouden met een kabelbaan omhoog gaan maar we zagen voor dat we bij de kabel baan waren een zij inhammetje en daar stond lopend naar de top van de berg dus wij dachten dat kost ons niks in de plaats van de 114 dollar die we anders moesten betalen en lopen is wel leuk dus dat gingen we doen omdat we kinderen met familie er op gingen dus dan zouden wij dat ook wel kunnen alleen was het wel 2 keer zo hoog als de empire state building dus dat was hoger stonden overal blauwe boordjes met daar op 1/ 40 2/40 enzovoort dus we gingen voorbij het eerste boordje dat was nog makkelijk omdat je toen nog niks had gedaan maar ik was elke keer veel sneller omdat ik iets sneller liep en klom dus moest ik soms even wachten op iedereen toen bij een kwart (10/40) waren papa en Tristan al wel een beetje moe ik was elke keer zo ver voor uit gelopen en toen weer gestopt dat ik elke keer rust had als ik op iedereen moest wachten dus ik kon nog wel door en mama was ook al een beetje moe maar kon ook wel door maar daar gingen we op een bankje van houten halve boomstammen gemaakt zitten 5 minuten om daar even te rusten daarna gingen we weer verder tot op de helft dan zouden we wat gaan eten dus ik kom daar aan wacht eerst 5 minuten voordat mama er is en daarna nog 5 op papa en Tristan daarna liepen we nog een klein stukje door naar een soort van bankje waar we gingen lunchen daarna ben ik weer door gegaan met mama en papa en Tristan gingen ook samen lopen maar ik ging eigenlijk gewoon zelf lopen omdat ik iets te snel was voor mama dus liep ik alleen en van 20/40 zou ik dan naar 25/40 gaan had ik in mijn hoofd en dan stoppen en wachten op mama maar ik letten niet zo goed op die boordjes omdat het best zwaar stuk was dus was ik ineens bij 28/ 40 maar dat stukje vond ik het makkelijkst dus ging ik er zo snel door heen dat ik dacht nou dan loop ik nog even naar 30 maar die vond ik niet en toen ik omkeek zag ik hem ver achter me aan de achter kant van een boom geplakt dus liep ik maar door naar 31 want daar was ik al bijna waar ik 10 minuten ongeveer op mama moest wachten en daar na ook nog 8 of 7 minuten op papa en Tristan dus daar had ik wel goed uitgerust maar daarna het eind stukje daar ging ik makkelijk door heen alleen het was wel heel zwaar ik had denk ik nog wel een keertje daar tussen moeten stoppen maar ik dacht nou ik stop wel als ik bij het einde ben maar ik kwam dus helemaal gesloopt aan bij dat eind stuk en toen moest ik nog super lang wachten op mama en daarna op papa en Tristan dus dat vond ik soms wel vervelend dat wachten maar het was wel een leuke maar zwaren tocht en daar had ik 1:30 uur over gedaan ongeveer ik denk iets langer door al die stops maar papa en Tristan hadden er 2 uur over gedaan en mama weet ik niet dat hadden we eigenlijk niet bij gehouden maar die was ook best snel maar toen waren we pas op de berg waar we eigenlijk van plan waren in 5 minuten te zijn met die kabel baan dus daar was ook nog super veel te doen dus daar hebben we gegeten en een film gekeken ik en trust hadden een hot dog met patat maar de patat was niet gewoon patat maar het was gewoon chips dus dat heb ik lekker opgegeten bij de natuur film toen hebben we ook nog een beer gezien 2 zelfs daarna zijn we gegaan maar we gingen naar de film omdat het ging regenen en een lange rij stond maar toen we terug kwamen bij de rij stond er nog een langeren rij maar we hadden geluk want we werden uit de rij gehaald met nog wat meer mensen om naar de anderen kabel baan te gaan want je mocht niet terug met de zelfde route lopend dus je moest met de kabelbaan
Naar beneden maar we waren dus met een groepje naar de anderen kabelbaan gegaan en daar konden we meteen in naar beneden en toen zijn we met de auto naar ons hotel gereden waar we nog 1 nacht gingen slapen.

Dag 10
daarna gingen we om 7 uur opstaan om op tijd voor de Ferry te zijn want anders moest je de Ferry van 12 uur nemen en dan konden we niks meer op de rijs doen maar we pasten er gelukkig nog in bij die Ferry want daar gingen echt 200 auto's in ongeveer dus dat was wel super cool daar kon je dan naar boven wat eten want de rit duurden 1:30 uur dus dat was erg lang dus heb ik even een eitje genomen mat spek en worstjes dus dat was erg lekker en toen we aan land waren op het eiland reden we naar een restaurant wat nog ver weg was maar het bleek een beef restaurant te zijn dus dat hoefden we niet maar bij het tank station er naast hebben we even een snoepje en wat te drinken gehaald daarna reden we weer terug naar de weg naar de tent waar we in zouden slapen maar het was een enorme tent met koelkast keuken eet tafel heel groot 2 stapel bedden en 1 groot bed met een does en wc Dus super groot en super mooi uitzicht en bijna naast onze tent staat een hottup waar we toen in de avond in zijn geweest en ik en tris zijn gaan tafel voetballen en ik ging ook nog even op het gras bij ons voor voetballen en we hebben echt een prachtig uitzicht met water waar zeehonden zwemmen we hebben er al 2 gezien en die jagen op kleinen visjes die hier ook zwemmen dus die zagen we de hele tijd omhoog springen dus dat is wel Super cool en die hottup is lekker warm iets te heet 40 graden maar je heb in dat kleine hokje echt prachtig uitzicht en er zitten ook nog bubbels bij dus dat is ook nog lekker en binnen kunnen we ook gratis poelen bij Het midden kamp huis en er is een pier waar je op kan staan naar vissen kijken onder water en we zien soms een zee arend overvliegen naar een boom en die zee arend is echt super mooi die vloog 1 keer vlak langs ons heel laag maar die is echt super groot dus dat is wel leuk dat we die soms zien en je mag op die pier ook vissen vangen want er licht daar een net en er was een man die ging vissen in dat net vangen om ze schoon te maken dus dat kunnen wij ook doen maar dat hebben we nog niet gedaan maar we hebben een bbq een hele grote zelfs dus dat gaan we morgen doen en vandaag hebben we ook nog zelf pennen gemaakt en in de middag nog 2 broodjes hot dog voor iedereen en toen zijn we in het heerlijke bed hier gaan slapen

  • 19 Juli 2017 - 16:26

    Fija:

    Hoi lieverd,
    Wat een lang en leuk verslag en wat maken jullie veel mee, heel erg leuk om het allemaal te volgen.

  • 20 Juli 2017 - 13:12

    Ada Lankester:

    Wat schrijven jullie leuke verslagen en wat beleven jullie veel ! groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Actief sinds 01 Juni 2017
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 9667

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Amerika 2.0

07 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

van kesteren goes Amerika en Canada

Landen bezocht: