Casmere,Everett en Seattle - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Casmere,Everett en Seattle - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Casmere,Everett en Seattle

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Carolien

16 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Vandaag ging de reis van wenatchee naar Everett. Deze laatste doet me denken aan de daltons van lucky luke gek he zal wel een dyslectisch trekje zijn.
Wenatchee is vernoemt naar de dindianen die hier vroeger hebben gewoond. In Casmere (het vroegere Mission) is een klein museum dat laat zien hoe de vroege pioniers hebben geleefd en een stukje geschiedenis over de indianen die hier ook hebben geleefd. We werden ontvangen door een vriendelijke bejaarde dame die het museum een zeer warm hart toedraagt Dit werd vooral duidelijk toen ze ons twee maal probeerde op te lichten en dit alles op de allervriendelijkste manier, eerst de toegang hier waren we nog fris en konden we haar corrigeren en netjes vragen of ze mijn creditcard wilde retourneren. Maar toen we weg gingen heeft ze toch nog 45 cent weten af te troggelen. Maar goed je bent ook op vakantie dus we hebben het aller aardigste omaatje ongemoeid gelaten, we zijn natuurlijk nog wel even met onze sleutelbos over de lak van haar auto gegaan maar dat spreekt voor zich lijkt me zo. Het museum was echt heel leuk er was een dorpje nagebouwd van rond end 1800 met een saloon, barbier, treinstation, postkantoor etc. Je zag er zo de pelsjagers, goudzoekers en cowboys rondlopen als je de helft zoveel fantasie hebt als ik. Het waren wel 15 gebouwtjes buiten en dan ging het binnen, hier was gelukkig airco want het was erg warm, nog even verder met alle dieren die er leven en gebruiksvoorwerpen van toen. Echt super leuk. Ook was er een stukje over de dindianen hier werd wel even goed duidelijk dat dit gevaarlijke wilde waren. Onze helden , de pioniers, kwamen hier gewoon om goud te zoeken en bizons en bevers te doden lijkt me niets mis mee. Maar deze wilde vonden dat dit land van hun was en wilde daar soms zelfs voor vechten. Ja tis echt ongelooflijk en niet zomaar want deze indianen waren echt super gevaarlijk ze hadden nml knuppels van walvisbotten of nog gevaarlijker van steen er waren er zelfs die het zo bond maakte dat ze met hun pijl en boog (waarmee ze normaal op dieren jaagde) op deze onschuldige pioniers schoten. Dat ging natuurlijk veel te ver dus was her gerechtvaardigd om deze wilde met gelijke munt terug te betalen en ze een kogel door dur harsus te jagen en als les ook de rest van de stam af te slachten zodat ze het niet nog eens in hun harsus zouden halen onze lieve pioniers lastig te vallen. Hmmmm ik denk dat het bovenstaande meer mijn frustratie is dan dat dit in het museum naar vore kwam maar het werd wel weer heel duidelijk dat deze indianen nog gezellig in een bijna stenentijdperk leefde toen de westerlingen hier kwamen en dat de strijd om land waar ze generaties hadden gewoond een ongelijke was die ze gedoemd waren te verliezen. Het museum gaat vooral in op kleding en gebruiksvoorwerpen van de indianen en dat de priester van Mission (later Casmere) een hele goede band kreeg met diverse opperhoofden.
Na het museum nog even een antiekwinkel in jemig wat een berg.... leuke spullen zeg. Ze zeggen toch deste meer ruimte je hebt deste meer .... leuke spullen je hebt nou hier in de US gaat dat zeker op ze hebben hier zeeën van ruimte en dus ook ontzetten veel ..... leuke spulletjes. Werkelijk alles wordt bewaard en dus ook weer gekocht en verkocht, wel leuk om te zien hoor. Toen op naar Everett onderweg nog in Seattle gestopt en bij pike market geweest. Danillo heeft de wall of gum doen groeien en een foto van de eerste Starbucks gemaakt was zo druk dus we hebben nog steeds geen Starbucks koffie op in de US in ben benieuwd of dit nog gaat gebeuren. Daarna door naar Hardrock café eerst dachten we dat de kids niet naar binnen mochten maar dat was alleen in het bar gedeelte waar dit niet mocht. We wilde wel even iets drinken maar dat kon ook in het restaurant maar toen we daar eenmaal zaten kregen we ook trek dus hebben we daar gedineerd. De rock muziek was ver te zoeken denk dat blondie wel het meeste rock was wat er gedraaid werd wel vreemd als je in de stad van Nirvana, Pearl jam, Jimi Hendrix , sound garden en nog vele andere. Het eten was heerlijk en ik werd zelf nog overgehaald om een shirt te kopen. Toen verder naar Everett hier was gelukkig een stukje gras en geen gangster Mexicanen dus konden de jongens lekker even ballen. Zwemmen was er niet meer bij daar het al wat later en het zwembad in de schaduw was. Na een goede nachtrust op naar Canada en Vancouver maar dat is weer een heel ander verhaal voor een andere keer.

• 16 Juli 2017 - 19:55

Fija:

Ik geniet ervan om jullie verhalen te lezen

• 17 Juli 2017 - 22:44

Ada Lankester:

leuke verhalen ! groetjes van ons