Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Seattle

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

15 Juli 2017 | Verenigde Staten, Seattle

Vandaag zijn we na het opstaan naar een museum gegaan waarin alles uit de tijd van de goudzoekers en indianen werd getoond. Begin eind 1800, begin 1900. Was een erg leuk opgezet museum met oude huisjes en een saloon en veel oude indianen voorwerpen zoals speren en pijl en bogen en konijnen en beren vellen. Het was deels buiten wat wel al warm was. Vandaag zal het weer dertig graden worden. Tegenover het museum zat een grote antiekhal. Hier liepen we nog even naar binnen om overvallen te worden door de meest gave items. Als het kon hadden we een vrachtwagen vol kunnen laden met de gave spullen die we daar zagen. Alles was weliswaar oud, maar zo herkenbaar vanuit films of gewoon leuke hebbedingetjes. Zo werden we verliefd op een baseball handschoen, een brievenbus met zo'n vlaggetje er aan, mooie koffers, kisten en kasten, kannen en een ladder. Tristan kocht uiteindelijk een paar muntjes uit 1943 voor 2 dollar.
Nog even terug naar het opstaan elke ochtend in ons hotel.. we worden er zo goed in. Elke keer weer inpakken en wegwezen. We hebben één koffer die we als enige steeds mee naar binnen nemen in het hotel. Hier hebben we voor drie dagen de benodigde kleding en toiletartikelen inzitten. Elke ochtend rapen we met elkaar onze spullen bij een en voor tien uur staan we elke dag gegeten en gepamperd buiten voor een nieuw avontuur. Dus, vandaag het pioniersmuseum en vervolgens door naar Seattle. We hadden een paar dingen bedacht die we daar wilden zien: de eerste Starbucks ooit. Die is in 1912 geopend en zit aan een marktplaats met allerlei eetkraampjes en marktkraampjes. Heel leuk om doorheen te lopen. De Starbucks was te druk om voor de grap iets bij te bestellen (de rij stond buiten opgesteld langs een dranghek dus alleen langsgelopen) we liepen naar de gumwall. Een enorme muur waar veel bonken kauwgum opgeplakt zitten. Walgelijk maar toch... leuk om te zien en een bonkje bij te plakken (go Danillo) en tot slot het Seattle hardrock café. Goed voor een heerlijk diner onder de gitaar van kurt Cobain.