Portland - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Portland - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Portland

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

12 Juli 2017 | Verenigde Staten, Portland

Gisteravond kwamen we laat in Portland aan. We haalden onze huurauto op, bleek een witte Honda te worden want de Amerikaanse auto's waren op. Verder prima auto, maar we hadden graag in een Amerikaanse auto door Amerika gecruised. Bij ons hotel, vijf km van het vliegveld bleek onze reservering een paar uur eerder geannuleerd wegens problemen met de creditcard toen ze onze booking checkten. We komen er niet achter hoe het kan, maar gelukkig was onze kamer er nog. De paar mensen die we spraken sinds we in Portland zijn zetten de toon van breedsprakigheid en vandaag hebben we besloten geen gesprek meer aan te gaan met de locals want deze mensen snoepen onze tijd op waar je bij staat. Jeetje wat vertellen ze graag. En gek genoeg hebben veel locals connecties met Nederland. Familie of zelf gewoond. Ik wil het niet weten...heb hier andere dingen te doen. Na een goede nacht slapen, weer heerlijke bedjes overigens, zijn we opgestaan om Portland te zien. Tristan is blij met ons vervoersmiddel. Hij noemt nog maar eens hoe fijn het is dat we nu zelf overal heen kunnen rijden en niet meer zo veel hoeven te lopen.
We halen wat proviand bij de seven-eleven en rijden naar de oorsprong van Portland. Pittock Mansion. Hier vestigde familie pittock in 1915 om Portland te maken tot wat het nu is. Van een modderig dorp tot een grote stad. Een geweldig uitzicht vanaf de heuvel waarop het schitterende huis staat. We besloten het museum niet in te gaan omwille van de tijd en omdat we ons van buiten het huis voldoende konden indenken Hoe de negen kamers met inrichting uit vervlogen tijden er uit zouden zien. We reden door het centrum van Portland om dit te kunnen bekijken. We herkenden de oude brug uit wie is de mol. Toch leuk om in het echt te zien. We besloten er niet in het centrum uit te gaan zonder duidelijk doel. Dat gaan we morgen doen. We reden door naar het grootste winkelcentrum van de regio. Lloyd mall. Enorm!! De jongens bekeken elke speelgoedwinkel, kochten een voetbal en bal voor in het zwembad en nog wat poppetjes en Danillo nog een t-shirt. (Volgens mij staat de t van t-shirt voor tiener want tieners blijken dol op t-shirts en hebben er nooit genoeg van). We aten een gezonde lunch van kip, salade en smoothie. Vanuit de mall rijden we door naar een botanische tuin. Het was even zoeken naar de ingang maar eenmaal gevonden hebben we een mooie wandeling gemaakt door de tuin. Middenin was een goed veldje voor de jongens om hun kleine zwembadbal uit te proberen. Terug bij de auto besloten we boodschappen te halen voor de avond en ochtend bij wallmart. Leuk om eens te shoppen. Het doet me denken aan een soort Makro. Ze verkopen alles maar alleen in grote hoeveelheden.
Terug bij het hotel gingen de jongens lekker zwemmen. Ze waren een tijdje de enige in het zwembad. Ik kon de vuile was even wegwassen en we hebben nog een tijdje bij de jongens aan het zwembad gezeten. We aten een hotdog en fruit als avondeten. De dagen vliegen voorbij. Morgenochtend nog een dagje Portland en dan na de lunch door naar packwood. Tweeenhalf uur rijden hier vandaan.
We hebben het oude centrum van Portland op de planning en een mooie waterval voordat we doorrijden.