Statue of liberty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Statue of liberty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Statue of liberty

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

10 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Vandaag alweer de tweede dag in New York. Het zijn vermoeiende dagen waarin we vooral veel tijd kwijt zijn aan de stad rond reizen. Dit is door de drukte en de enorme omvang van de stad tijdrovend. We bedachten de eerste zaterdag in New york op de hop On-hop of bus door te brengen, dus eerst naar het eerste opstappunt om daar ons kaartje te activeren. We hebben een New york explorerpas vooraf betaald zodat we wat goedkoper uit zijn voor in totaal vier bezienswaardigheden. Het eerste opstappunt zit op timesquare. Best een eindje van ons hotel dus wij met de metro. We hebben een metro plattegrond van ons hotel gekregen en man wat komt dat van pas. Een wirwar van lijnen en kleuren en letters van het alfabet maar met de plattegrond gesneden koek. Time square is supergaaf om te zien. En als je daar toch bent dan moet je de Disney store en m&m store gezien hebben van binnen. In beide winkels moest wat gekocht worden door de jongens dus een knuffeltje en een t-shirt en natuurlijk een zakje zelfgeschrepte m&ms in een bijzondere smaak ontbrak niet. Wetend dat je opgelicht wordt maar er niet minder van genieten. Met dit gezegd hebbend zou ik door kunnen skippen naar ons avondeten van deze zondag, maar nog zoveel meer meegemaakt dat ik dat niet doe. Eenmaal op de hop On bus hebben we heel Manhattan rondgereden met ondertussen de geschiedenis van diverse panden en straten uitgelegd te krijgen door de bijbehorende gids. Langs central park, het huis van John Lennon, meerdere trump gebouwen in welke we er in een gegeten hebben, heel veel universiteiten en musea, langs 5fth avenue waar we mooie winkels in geweest zijn, om vervolgens te eindigen bij byrant park om de Ferry naar statue of liberty te pakken. Hier bleek de laatste al gevaren te hebben. Het was net even over vijven. We besloten terug op de hop On bus te stappen om naar Rockefeller building te rijden en hier op te gaan. Dat deden we om te genieten van het mooiste uitzicht. Er zijn drie verdiepingen waar je vanaf kunt kijken en telkens zie je weer iets anders. Zeker een uur rondgekeken naar de vergezichten.
Eenmaal beneden was het tegen achten. De bus reed niet meer en avondeten hadden we nog niet gedaan. Te druk gewoon. Dus met de metro richting ons hotel en een snelle hap genomen in een kiprestaurant in Chinatown. Na een goede nachtrust stond vandaag dan toch echt de statue of liberty op het programma. First things first. We liepen lekker naar de staten islamd Ferry, ondertussen ons ontbijt oppikkend. Langs het Vrijheidsbeeld varen vonden we om te beginnen genoeg. Dit is gratis en zouden we daarna meer van haar willen zien dan konden we altijd nog een boottochtje boeken als we het volgende weekeind in New york zijn. Ze is geweldig. Wat een groot beeld is dat. Hoe verzin je het om zoiets te maken. We zagen haar prima vanaf de Ferry, deden een rondje statenisland (niks te doen) en vaarden terug. Daarna pakten we de metro naar the museum of american history. Geweldig mooi een groot. Je verdwaalt er zonder moeite en ziet geschiedenis van de meest uiteenlopende culturen en natuur. Heel mooi tentoongesteld. Het museum gezien hebbende en de vier verdiepingen afgelopen waren we moe van top tot teen. Inmiddels was het 17:00u. We namen de metro naar little italy om daar een restaurantje te zoeken en daarvandaan door te lopen naar ons hotel wat niet meer zo ver is vanaf little italy. We hebben heerlijk Italiaans gegeten in een tentje die redelijke prijzen leek te hanteren, maar wat bleek bij het afrekenen: er kwam nog vijf dollar belasting bij en 10 dollar voor de service die zij verleenden. Zo kwam het toch nog op een dure maaltijd. New york is een belachelijk dure stad is onze conclusie, maar wel cool om geweest te zijn. Morgenochtend hebben we nog precies tijd om de brooklyn bridge te bewandelen en daarna gaan we door naar Portland. Om half twee haalt de taxi ons op om naar het vliegveld te brengen. Zin in!

• 10 Juli 2017 - 10:36

Fija:

Hallo lieverds,
    Wat hebben jullie al veel gezien en het lijkt mij heel indrukwekkend.
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Een goede vlucht en veel liefs van ons.