Campbell river - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Campbell river - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Campbell river

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

21 Juli 2017 | Canada, Campbell River

Dus.... vervolg van Browns bay resort. Een heerlijke plek aan het water. Het leek een meer maar was de doorgang naar de oceaan. We hebben zeehonden, een zeeleeuw, dolfijnen en de laatste avond zelfs zeven orca's voorbij zien komen. Onbeschrijflijk mooi. Eigenlijk hadden we de drie dagen hier niet weggehoeven want voor vermaak was ook gezorgd. Er was een ruimte met een hottub, een gezellig Kamphuis met tafelvoetbal en poolbiljart. Er stonden allerlei spelletjes. Echt gezellig. Aan de pier hing een visnet waar de jongens nog een poging mee gedaan hebben een vis te vangen. Ze vingen een zee egel. Leuk om eens van dichtbij te observeren. Die stekeltjes die hij om zich heen beweegt, echt grappig. Ook was er een strandje en afrit voor boten waar krabben en mooie schelpen te vinden waren. Maar goed. We hebben elke dag een korte activiteit buitenshuis gedaan om toch ook deze omgeving te zien. We bekeken het Campbell river museum over de geschiedenis van het gebied. Was een leuk opgezet museum over de indianen, Lumberjacks en mijnwerkers. Er was hier een doorgang in de zee die te ondiep was voor het zeeverkeer. Meerdere schepen waren hier al door gezonken. In 1958 hebben ze een oplossing bedacht om de stenen berg onder het water weg te halen. Ze bliezen hem op met dynamiet. De films hiervan waren in het museum. Er liep een opa met zijn kinderen die zowel het werken in de boomzagerij als de explosie van ripple rock zich nog levendig kon herinneren en zoals de mensen hier in de omgeving nou eenmaal doen, hij vertelde er graag over. Maar het was dit keer wel een aardige toevoeging aan het museum. De jongens mochten alles aanraken dus leefden zich uit met bijlen en vissersnetten. De volgende dag hebben we een korte trail gelopen naar elk falls. Een mooie waterval met een hangbrug er over heen. We hadden door de dolfijnen en het lenen van de verrekijkers van buren besloten dat we echt zelf ook een verrekijker wilden hebben. Dus we gingen nog even naar een outdoorwinkel. Dat is hier een belevenis op zich. De mooiste wapens, opgezette dieren en camouflage attributen. Het gemiddelde pretpark is er niks bij. De jongens kochten een katapult waar de gemiddelde wasbeer het loodje bij legt wanneer een balletje hem treft. De rest van de middag waren ze er zoet mee. Geen zorgen...ze schoten op bomen en in het water.
Vannacht heeft het goed geregend. Om 7.30u zijn we ingepakt vertrokken naar port McNeill. Een plaatsje vanuit waar onze boot vertrekt om walvissen te gaan spotten. Daarna rijden we door naar port hardy voor twee nachten.
Hopelijk houden we het droog want de weg er naar toe is nog erg bewolkt met af en toe een bui.