Vancouver island - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Vancouver island - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Vancouver island

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

20 Juli 2017 | Canada, Campbell River

Vancouver island. We namen de Ferry naar nanaimo op Vancouver island. Deze tocht ging voorspoedig. Als een geoliede machine pakten we de boel weer bij elkaar, aten een ontbijtje in het restaurant en stapten in de auto op weg naar de Ferry. Daar konden we met een half uurtje op de boot. De tocht duurde zo'n anderhalf uur. Een mooie tocht langs de ene kust naar de andere kust, aan eten en drinken was gedacht door de Ferry maatschappij en voor we het wisten waren we op het eiland.
We kwamen aan in nainamo en zetten onze weg voort naar Campbell river. Het zou nog zo'n twee uur rijden zijn naar ons onderkomen voor drie nachten. De weg ging langs het water en was best aan te gluren. We deden onderweg weer wat boodschappen zodat we de koelkast gelijk konden vullen. Eenmaal bij de afslag van ons resort moesten we nog een stuk over een onverharde weg. We kwamen duidelijk in het midden van nergens. De natuur om ons heen was stoffig van de onverharde weg en daar was het... brown bay resort. Wat een plek. Onze yurt stond aan het water met binnen alles wat we nodig hadden. Luxe keuken, badkamer en knusse slaapkamertjes afgescheiden met een gordijn. Het uitzicht is geweldig. Gelijk deze eerste dag vlogen de bald eagles laag langs onze tent. Telkens niet paraat met ons fototoestel. Er is een pier waar vandaan je kunt vissen. Twee mannen stonden er hun vangst schoon te maken. Wat een joekels. Onze buren zijn vriendelijke Canadezen die hoer een paar uur vandaan wonen maar hun weekeind hier doorbrengen. We mogen hun verrekijkers lenen wanneer de dolfijnen langs komen. Zeehondjes steken regelmatig hun koppie op voor de kust. Het water is alleen ijzig koud helaas. De jongens kunnen niet zwemmen. Ook maar beter want ik ben onze waterschoentjes vergeten. Ik moet stoppen met schrijven want de bbq staat aan en het is klaar.

• 20 Juli 2017 - 09:55

Fija:

Wat een mooie yurt en aan de foto's te zien een schitterende plek.