Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

16 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Het verslag over Seattle was wat kort met een abrupt einde maar mijn ogen vielen dicht. Vakantie is best vermoeiend toch. We sliepen in everett waar we na Seattle heengereden zijn. Het was weer een simpel motel 6 slaapplaatsje. Zelfs zonder koelkast dit keer. Wel met airco en wasmachine ruimte dus alles is weer gewassen. Achteraf hadden we zo veel minder bagage mee hoeven te nemen. We hadden ook geen handdoek nodig die we nu ieder een pp in een koffer hebben zitten. Zinloos. Amerika is zo'n service gericht land dat je heel primitief kan inpakken. We kwamen rond half zeven savonds aan in het hotel. De jongens trapten even een balletje. Het zwembad lag in de schaduw en de temperatuur was best afgekoeld met een windje dus om te zwemmen een beetje fris. Omdat we bij elkaar op de kamer liggen slapen de jongens structureel later dan thuis. Gisteravond rond 22.30 maar we slapen wel uit tot uurtje of 8.30/9.00u dus ze redden het net met de slaap die ze krijgen. We staan nu te wachten voor de grens van Canada. Duurt al zo'n half uur. Ze controleren hier nog ouderwets. Onderweg hiernaartoe hebben we eindelijk heel duidelijk een zeearend zien vliegen. We hebben wel al gewone arenden, visarenden en gieren zien vliegen maar deze reus nog niet tot nu. We zullen er in Canada vast nog wel meer gaan zien. Nu onderweg naar Vancouver waar we twee nachten in een best western hotel gaan slapen.

Inmiddels aangekomen in Vancouver. Heel anders dan Amerika. Druk en vol is de eerste indruk. We hebben nog veel zeearenden gezien onderweg. Het hotel is prima. We hebben wat boodschappen gehaald. Qua eten komt het meer overeen met onze smaak. Daarna naar een park gegaan in Vancouver. Wat een geweldig groot en mooi park is dit. De naam park dekt de lading totaal niet. Om een indruk te geven: er lopen coyotes rond en bevers en aan de rand zit water waar zeehonden in leven. We hebben deze dieren overigens niet gespot. Wel krabben en eekhoorntjes gespot en een mooie specht. Zwart met een rode kop. De bomen zijn enorm!
Eenmaal terug in het hotel hebben we pizza laten komen. Relaxed bij de tv opgepeuzeld. Nu snel slapen. Het is alweer 22.17 en de kids hebben nog praatjes en grapjes tot en met. Gezellig hoor met zijn allen op de kamer. Vooral al die geluiden die bepaalde mensen in dit gezin snachts maken..... knars knars...pffff... snurk.
Welterusten!