Ook iets schrijven - Reisverslag uit Packwood, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu Ook iets schrijven - Reisverslag uit Packwood, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

Ook iets schrijven

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Carolien

13 Juli 2017 | Verenigde Staten, Packwood

Hoi hoi
Ik wilde al eerder iets van me laten horen maar het is er niet van gekomen. Maar hier in alle rust van de middle of nowhere heb ik de tijd gevonden. Us ff kijken eerst naar Düsseldorf in de plane en met een bijna uitwijking naar Phyledelphia ivm slecht weer op JFK toch geland in NY. Wat mij opviel buiten dat het een mega grote stad is, is dat er echt ook focking veel lawaai is een voorbeeldje is dat we op de trap van het nat hist museum zitten uit te puffen en we kijken zo het central park in. Voor ons staat een ijskar met een oorverdovend aggregaat aan zodat je bijna zijn lollige muziekje niet meer hoort welke hij wel heeft aan staan voorbij rijdend non stop verkeer tikkende stoplichten schreeuwende mensen als je naar deze geluiden gaat luisteren wordt je gillend gek dus wat doe je je sluit het buiten en je hoort alleen een bleur aan lawaai en dan is het niet zo erg. Gek he maar dit zal mij waarschijnlijk altijd bij blijven van NY terwijl ik het ook echt een indrukwekkende stad vind. De vlucht naar Portland was prima te doen zo maar 6 uur 3 filmpjes gekeken en toen al weer landen waarom heb ik mijn boeken ook al weer mee genomen
Op naar de auto verhuur hier staat natuurlijk weer een man die jaren in Rotterdam heeft gewoond en nog steeds de mest verschrikkelijke scheldwoorden kent in het Nederlands. Ik dacht nog wel dat ze aan deze kant niet veel Nederlanders zouden zien. Want in het hotel komen we ook een stotterende jongen (ik denk dat Tristan ze aantrekt) tegen die oom in Nederland heeft gewoond. Wtf. Maargoed na teveel info van deze vriendelijke man mogen we en wagen uitzoeken YES! Echter is onze categorie er niet meer en moeten we naar een hogere gold categorie 2xYES!
Echter geen US cars alleen Hyundai en Nissan damn!
Na 20 min van de ene naar de andere auto rennen en de uitspraken dat deze cool is omdat maar die andere is ook cool omdat heb ik de. Patriarch de beslissing genomen zoals dat hoort en nu rijden we de komende 16 dagen in een Hyundai Sonata hybride erg fijne en milieu vriendelijke wagen. Natuurlijk had ik ook liever een benzine slurpende 5 liter bak gehad maar dit is ook echt een fijne wagen.....na een flinke tocht in de wagen zijn we gisteren in packwood aangekomen een dorp van een paar honderd mensen langs een weg in het bos das wel ff iets anders dan NY het contrast is heerlijk. Overigens was Portland ook al een stap lager op de grote steden trap maar dit is ook nog best een flinke stad maar door de ruimte die ze hebben lijkt het minder. Hier zijn we voor het eerst in een shoppingmall geweest dat vond iedereen wel indrukwekkend maar het was ook wel duidelijk dat dit concept toch niet brengt wat het zou moeten er was nml veel leegstand. We hebben daar wel lekker gesmikkeld bij de vele eettentjes. In de stad hebben we ook weer erg mooie plekjes gezien een mooi huis met schitterend uitzicht op de stad en mount hood Pittock mansion en een verstopte botanische tuin.
Net buiten Portland een mooie wandeling naar een schitterende waterval. De tocht naar het eerder genoemde packwood was ook indrukwekkend dan zie je pas hoe groot het land is met hele stukken grasland en bergen en dat men zich niet druk hoeft te maken over dat de weg niet te veel van de natuur mag opvreten want er is zoveel dat ze de wegen lekker breed hebben gemaakt. We zijn van de bossen en bergen de prairie op gereden en vandaar weer de bossen en bergen in. met naast ons rivieren van honderde meters breedt tot wild kolkende stromen en dan weer meren die kilometers lang zijn. Echt ontzettend mooi. Telkens weer iemand die roept kijk een roofvogel en de ene nog groter dan de andere alsof ze er een wedstrijd van hebben gemaakt die vogels dan. Zo nu heb ik trek in ontbijt de geuren van geroosterd brood gebakkenei en koffie sijpelen nml al even onze kamer binnen. Ff die gasten wakker maken en dan lekker ontbijten.

• 13 Juli 2017 - 21:31

Fija:

Lekker dat je nu bij kunt komen van het lawaai. De mensen die daar wonen zullen er wel aan gewend zijn, maar het lijkt mij vreselijk om altijd in lawaai te leven.