New york - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu New york - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Carolien Kesteren - WaarBenJij.nu

New york

Door: Danillo

Blijf op de hoogte en volg Carolien

10 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Vakantie Dag 1 We gingen naar het vliegveld in Düsseldorf dat was 2 uur rijden dus dat duurden erg lang en we vlogen om 9 uur in de ochtend dus we moesten super vroeg op om half 5 s'ochtends stonden we op we gingen toen meteen weg na een kort ontbijt en toen we aan kwamen in Düsseldorf waren we 4 uur te vroeg omdat er ook nog een half uur vertraging was maar toen hebben we wat gegeten en klaar gemaakt voor de 6 uur langen vlucht voor ons tenminste want we gingen terug in de tijd dus we kwamen 3 uur later aan want we gingen 5 uur terug in de tijd toen gingen we aan boord en we hadden stoel nummer 24 en we liepen en liepen en toen waren we er en we zaten op de beste plekken die je kon krijgen voor dat geld dicht bij de nooduitgang dicht bij de wc's en niemand achter ons dus we konden de stoelen naar achter doen zonder dat iemand er last van had maar in het vliegtuig zitten ben je al snel zat maar we hadden schermen met films voor ons dus we konden films kijken ik had baby Boss gekeken en spy dus dat was leuk alleen ik had na 2 uur van de 8 uur vliegen buik pijn gekregen en er kwamen alleen de eerste 2 uur mensen langs met eten en dan heb je nog niet echt trek maar die buikpijn had ik de hele reis dus ik zat daar niet echt lekker en dan kwamen ze nog 1 keer langs met een zout droog koekje en dat hielp dus ook niet erg. Ik was klaar met films kijken dus ging ik maar een beetje spelletjes doen en lezen met een scherm van het vliegtuig en hoever nog vliegen en we waren er bijna en ik en tris zagen dat het vliegtuig de hele tijd rondjes draaiden dus dat vonden we raar en toen riepen ze om dat we nog niet mochten landen omdat er een regen bui was geweest dus wilden de piloot naar een ander vliegveld gaan om te tanken en dan weer terug te komen en toen we er net over heen wilden vliegen zeiden ze dat we mochten landen toen we geland waren duurden het nog super lang voor dat we onze koffers hadden en toen we ze hadden gingen we snel naar een taxi die daar stopten en daar stonden we echt maar 5 minuten en we hadden er 1 die ons mee nam naar China town ons hotel dat best klein is alleen 2 bedden en 1 tv maar we gingen meteen weer weg toen we alles hadden neer gezet want we gingen wat te eten zoeken maar in China town waren alleen maar naar vis stinkende kleine winkels dus we liepen wat verder naar een pizza restaurant en daar was ook een chinezen winkel met alles toen gingen we na dat we nog een comic store hadden bezocht slapen. Dag 2 We waren best vroeg op om 8:05 maar in Nederland was het toen 13:05 dus eigenlijk best laat maar om 9 uur gingen we al weer weg op zoek naar een Subway en dan niet de broodjes winkel Subway maar de metro daar gingen we met ze 4e naar timesquare met de metro toen we daar aankwamen moesten we eerst een klein stukje lopen maar op de weg daar naar toe zagen we ook super veel leuke winkels en hotels maar toen we daar waren hingen er overal borden met reclames de een voor m&ms de ander voor h&m enzovoort maar daar hebben we wat fotos gemaakt en we gingen meteen naar de Disney store die was enorm 2 verdiepingen vol met alleen maar Disney dingen echt super cool daar heb ik een hulk knuffel gehaald omdat ik een souvenir wilden die speciaal was omdat het een Disney store op time square was toen gingen we door naar de big bus toors daar hadden we een pas voor om gratis de hele dag mee te rijzen maar er stond een enorme rij dus we moesten best lang wachten dachten we dus gingen we eerst nog naar de m&m store en daar waren alle smaken m&ms dus iedereen heeft een halve pond genomen wat al enorm duur was echt niet normaal 7 dollar voor een halve pond dus dat was veel geld en Tristan kocht ook nog een leuk shirt van m&ms en daarna gingen we weg met de bus die door heel new York heen ging we gingen eerst met de blauwe lijn om heel centrale park heen maar we hing in die bus en die man zegt pak een headset dus wij pakken zo'n ding en er was nog plek boven op de bus dus daar gingen we zitten het was wel heet die dag maar door dat we boven zaten in de open lucht kwam er elke keer een lekker windje langs maar we deden de headsets in een klein kastje wat aan de zijkant zat en de man/ gard ging praten over alles wat we zagen maar hij praatte zo snel dat ik er niks van verstond in de plaats van Harlem de stad in nieuw York verstond ik Holland dus zo snel ging hij dus dat was niet zo leuk maar daar zijn we niet uitgestapt want je kon bij elk leuk ding uitstappen maar we gingen daar dus niet uit en we waren weer terug bij time square en toen namen we de rode lijn de eerste keer gingen we naar de trump tower om daar te kijken en binnen was een restaurant dus hebben we daar wat gegeten ik had echt een heerlijke pasta toen gingen we weer naar de anderen bus opstap waar we bij de wall street uitstapten en door liepen naar de Ferry om naar de vrouw op het water te gaan (het vrijheids beeld) maar we kwamen alleen iemand tegen die zei dat er geen Ferry meer ging alleen nog maar een boot voor 45 dollar per persoon en die bracht je dan op het eiland ook en de Ferry alleen langs het eiland maar dat vonden wij niks dus gingen we weg naar de bus die bracht Ons naar de rocker Feller daar in de bus vertelden ze dat de Ferry in een gebouw was en gratis maar wij waren uitgestapt bij de rocker Feller waar we helemaal naar boven gingen dat was echt prachtig uitzicht toen gingen we weer terug naar benden en daar namen we bij dunken donuts een bak met 6 donuts voor de ochtend daar na toen zijn we met de metro terug gegaan toen kwamen we kapot thuis na een enorm lange dag en gingen we slapen. Dag 3 In de ochtend gingen we rustig naar de lobby om daar en koffie en een thee te maken en even te zitten daarna gingen we weer met de metro naar de Ferry om naar het vrijheid beeld te gaan we gingen dus langs het vrijheid beeld om fotos te maken want de Ferry stond meteen voor ons klaar en toen gingen we naar een eiland waar de winkels allemaal dicht waren jammer genoeg maar daar aten we onze broodjes / koekjes en we gingen weer terug naar Manhattan ons eiland en we zaten weer in het centrum van new York en toen vulden we de metro kaart weer even bij om naar het natuur historisch museum te gaan ook wel bekend van night at the museum dat was erg druk maar wel leuk alleen waren we eigenlijk allemaal moe dus gingen we snel weg omdat ze ook geen wc hadden en er was veel te zien maar niet echt heel interssant alleen papa vond het wel leuk Maar we waren na 2 uur al weer weg toen zijn we naar het dicht bijzijnde metro station gelopen en de metro gepakt eerst kwam een metro die we niet moesten hebben maar we stapten in omdat we niet zagen dat het de verkeerden was maar papa zag het gelukkig wel dus we stapten uit maar we hadden achteraf gezien dat gewoon kunnen doen omdat het op het zelfde neer kwam alleen nam hij waar wij wilden zijn de verkeerde afslag dus moesten we 1 eerder er uit om daar over te stappen naar de goede maar daarna kwam er nog een metro maar weer de verkeerde na 20 minuten wachten dus toen dachten we nou we nemen hem maar want het is het zelfde en toen zijn we dus over gestapt op die ander en toen waren we eindelijk waar we wilden zijn in little Italië naast China town waar ons hotel was dus daar gingen we op zoek naar een lekker restaurant wat nog niet makkelijk was de eerst die een goed was zat prop vol zelfs buiten stonden er mensen te eten zonder dat ze een tafel hadden en toen gingen we naar de volgende waar we erg snel een plek kregen maar daar hadden ze maar 5 pizza's en 0 pasta's dus dat wilden we niet dus we zijn via de achter deur weg gegaan maar daarna werd het daar super druk toen we daar weer langs liepen maar we zagen eerder al een tentje waar we als back up heen gingen en dat was erg leuk lekker cool met tv's waar sport zenders op stonden en het eten was echt super lekker zo lekker dat ik mezelf iets te vol had gegeten en de hele reis die we moesten terug lopen naar China town had ik buikpijn dus dat was niet zo fijn maar toen was het best vroeg 8 uur en ik en tris gingen op de kamer nog een spelletje samen doen en papa en mama gingen al een klein beetje in pakken en ik ging nog op de gang bij de automaat want we hadden geen koelkast wat koud drinken halen ze hadden alles voor 1dollar dus dat was super goedkoop en fijn en toen gingen we slapen. Dag 4 In de ochtend toen we wakker werden gingen we nog snel even over de brug over lopen (de Brooklyn bridge) dat was erg leuk en toen we terug kwamen gingen papa en mama even nog van de gratis koffie genieten tijdens het wachten op de taxi die om half 2 bij ons hotel zou staan en dat was een fijne ruime taxi ook al kon de chauffeur alleen Chinees maar toen we aan kwamen bij het vliegveld mochten we meteen inchecken alleen was 1 koffer te zwaar dus moest er wat in de andere koffer maar dat was geen probleem toen gingen we door en we dachten dat we onze flesjes water mochten mee nemen want we bleven in het zelfde land alleen toen ze gingen controleren waren al onze tassen niet goed omdat dat water er nog in zat dus dat was wel naar maar er was gelukkig niks aan de hand en we mochten door toen kregen we te horen dat er WiFi in het vliegtuig was maar dat doet het niet ik zit nu ook in het vliegtuig al deze verhalen te schrijven omdat de vlucht 6 uur duurt met 3 uur tijd verschil dus straks hebben we 9 uur tijd verschil en we gaan door onweer heen dus super cool om te zien denk ik want ik heb het nog nooit gezien maar ik moet nog 3 uur in het vliegtuig zitten maar ik ga nu weer een film kijken chips dat is een grappige politie film maar straks gaan we als we aan komen in Portland een auto die we gehuurd hebben ophalen en daar mee gaan we de reis verder maken naar Canada we hebben nu de auto en we mochten zelf kiezen dus hebben we de mooiste van alle auto's gepakt en met de auto zijn we naar het hotel gegaan waar we het mailtje binnen kregen dat de kamer gecanceld was door de creditcard die niet goed was maar gelukkig is het allemaal gefixed en hebben we alsnog de kamer kunnen krijgen en nu is het hier 10 uur maar voor ons 1 uur in de avond dus ik ga slapen.